其實這張cd一發行~~我就忍不住心中的好奇~~直至看到與之對唱的歌手中包含盲人男高音 波伽利、及老師心中樂壇中的喬治克隆尼的義大利歌神 沙費納及Kiss主唱 保羅.史坦利更與墨西哥天籟男聲 利馬 共譜~~真愛傳奇 ~~因此對老師而言是毫不遲疑地就買下了這張睽違五年的精心之作~~


 


                 http://www.youtube.com/watch?v=UncPN8bj74w



 





 


其中的這首Sarah Brightman - Symphony 唱醉人心~更令老師每每感動不已呢~~~


http://www.youtube.com/watch?v=L0QVrsOjCAY


 


I don't know what I'm supposed to say
我不知道我該怎麼表達
When now suddenly you feel so far away
現在突然感受到你是那麼遙遠
And you're not prepared to talk
而你也沒準備好來溝通
And if you're now afraid to listen
假若你現在害怕聽到
Then I don't want to do this anymore
那麼我亦不想談太多了

Oh I don't know which way that I should turn
哦,我應該反過來朝未知地方向去
Seems the more we love
似乎我們越是愛著
The more we have to learn
我們要學習地更多
And I keep staring into space
而我仍望向到另一空間
Like it somehow has the answer
好像有著某種程度答案
So don't let the music end
所以請不要讓這音樂停掉
Oh my darling
哦,我親愛的
Symphony
交響樂
It's gone quiet around us now
現在則沉寂地環繞著我們
How I wish you would hold me
我多麼希望你能緊抱著我
And that you never told me
然而你從不告訴我
That it's better if you leave
如果你離開會更好
Look at the sun
注視著陽光
We're starting to lose all of the light
我們正逐步移失全部光芒
Where we once burnt so brightly
我們曾經燃燒的多麼燦爛
Tell me we might be throwing it away
告訴我,我們可能移失掉它
Well you don't know what you've got
好的,你不知道你已帶走什麼
Until it's gone
直到它消逝了
But then nothing ever hurt like holding on
然而當時像持有一樣並無任何傷害
I am scared and unprepared
我是很害怕且措手不及
And I feel like I am falling
而我感覺像是我跌倒般
So can you tell me
是以,你能告訴我?
Where did we go wrong?
我們做錯了甚麼


Symphony
交響樂
It's gone quiet around us now
現在則沉寂地環繞著我們
How I wish you would hold me
我多麼希望你能緊抱著我
And that you never told me
然而你從不告訴我
That it's better if you leave
如果你離開會更好

If everything is broken
如果所有的事都破碎
Then it's better that we give up
那麼我們還是放棄地好些
And remember how we once had something beautiful
留下一些我們曾擁有地美好記憶


Symphony
交響樂
It's gone quiet around us now
現在則沉寂地環繞著我們
How I wish you would hold me
我多麼希望你能緊抱著我
And that you never told me
然而你從不告訴我
That it's better if you leave
如果你離開會更好


Look at the sun
注視著陽光
We're starting to lose all of the light
我們正逐步移失全部光芒
Where we once burnt so brightly
我們曾經燃燒的多麼燦爛
Tell me we might be throwing it away
告訴我,我們可能遺失掉它 ...............................................


 


 



 


http://www.youtube.com/watch?v=dIiQdpAU4Rc


 



 


這是此張專輯的綜合MV簡介~~有機會老師會再挑出更棒!更經典的部份來介紹~~尤其是最近4/19日即將來台的盲人男高音 波伽利、及老師心目中樂壇的喬治克隆尼義大利歌神~ 沙費納呢~~敬請期待囉!!!!!


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    pichu0936144710 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()