二年級課程有一大單元談到爵士樂,那麼在樂界稱得上大師的恐怕非蓋希文莫屬喔!!!這次老師挑出這首蓋希文(Gershwin)的爵士名曲Someone to watch over me是延續之前blog的文章~ 1996春風化雨Mr. Holland`s Opus——生命因你而動聽所接續的第2段主題之一的作品!!此曲柔情中帶著對愛情的堅毅,由管弦樂團伴奏,歌詞具體而深刻的描繪且由歌者將內心的渴望由音樂傳遞出訊息,老師覺得完全展現出蓋希文不同於以往的作品風格~~~與大家分享囉!!! 

                           http://tw.youtube.com/watch?v=vcQc3IMQLwY  

        

             
 

 

                    老師超愛此曲~~目前自己寫譜打算自彈自唱並在課堂上介紹給大家囉~



There’s a saying old, says that love is blind
Still we’re often told, "seek and ye shall find"
So I’m going to seek a certain lad I’ve had in mind

Looking everywhere, haven’t found him yet
He’s the big affair I cannot forget
Only man I ever think of with regret

I’d like to add his initial to my monogram
Tell me, where is the shepherd for this lost lamb?

There’s a somebody I’m longin’ to see
I hope that he, turns out to be
Someone who’ll watch over me

I’m a little lamb who’s lost in the wood
I know I could, always be good
To one who’ll watch over me

Although he may not be the man 


some girls think of as handsome


to my heart he carries the key

Won’t you tell him please to put on some speed
Follow my lead, oh, how I need
Someone to watch over me

(bridge)

Won’t you tell him please to put on some speed
Follow my lead, oh, how I need
Someone to watch over me

Someone to watch over me


 


俗語有句話說:愛情是盲目的
亦輒說:"精誠所至,金石為開!"
於此,我要尋覓這一位已然在我心的女孩
環顧四週,我尚未尋獲她
她是如此的重要,我無法忘懷
這唯一令我經常感到遺憾的女孩
我欲將她名冠上我的姓 (願娶她為妻)
告訴我,指引這迷途羔羊的牧羊女在哪裡

這裡有個我欲尋已找的人
我願她能在我面前出現
一位將會呵護照顧我的人

我是一隻迷失在森林中的羔羊
我知道我能夠永遠溫馴
──向那將會呵護照顧我的人
雖然我不是女孩心中的白馬王子
但我握有她心房之鑰
請你告訴她:請加緊腳步,跟隨我的引領
噢!我多麼渴望有人來呵護我


 


  以下網址為老師blog中的第一篇1996春風化雨Mr. Holland`s Opus——生命因你而動聽!!



Sting - Someone to Watch Over Me(老師剛找到Sting所唱的版本也 好迷人)

 


        http://www.youtube.com/watch?v=kmIVkUYiXww


 


 


              

 


 


 


      Someone To Watch Over Me/Frank Sinatra(我覺得復古風~也很美)


 


      http://www.youtube.com/watch?v=mY7yq9tEp00&feature=related


 


 


            

 


 


 


               Katharine McPhee - Someone To Watch Over Me


 


http://www.youtube.com/watch?v=3cRYRM2LY8Y&feature=related



 

”Someone to watch over me”,是”蓋希文(Gershwin)”的爵士名曲,


以下還有Hilary Duff所演唱的版本 ~~~


                     http://www.youtube.com/watch?v=hCoViK0G43Y


      


 

          

 

 

今天尋找到自己

Oh I found myself and ran away

喔,我尋找到自己後逃跑

Something pulled me back

有東西在扯著我

The voice of reason I forgot I had

一個我已遺忘的理智聲音

All I know is just you're not here to say

我只知道,你不會留在這裡

What you always used to say

你以前常說的

But it's written in the sky tonight

今晚卻寫在天空上

So I won't give up

所以,我不會放棄

No I won't break down

不,我不會憔悴掉

Sooner than it seems life turns around

比想像中快的,生活就會有轉變

And I will be strong

我會變堅強

Even if it all goes wrong

雖然一切都變壞

When I'm standing in the dark I'll still believe

當我站在黑暗裏我還是會相信

Someone's watching over me

有人在守護著我

Seen that ray of light

看過了一道光芒

And it's shining on my destiny

照明了我的命運

Shining all the time

永遠發著光

And I wont be afraid

我不會害怕

To follow everywhere it's taking me

會跟隨著它帶著我去的地方

All I know is yesterday is gone

我只知道昨天已經消失了

And right now I belong

現在我屬於

Took this moment to my dreams

這瞬間在我夢裡

So I won't give up


所以我不會放棄

No I won't break down

不,我不會憔悴掉

Sooner than it seems life turns around

比想像中的快,生活會有轉變

And I will be strong

我會變堅強

Even if it all goes wrong

雖然一切都變壞

When I'm standing in the dark I'll still believe

當我站在黑暗裏我還是會相信

Someone's watching over me

有人在守護著我

It doesn't matter what people say

其他人說什麼都無所謂

And it doesn't matter how long it takes

要等多久也無所謂

Believe in yourself and you'll fly high

相信你自己,你將可以飛翔

And it only matters how true you are

重要的只是你對自己的肯定

Be true to yourself and follow your heart

對自己肯定,隨著你的心走

So I won't give up

所以我不會放棄

No I won't break down

不,我不會憔悴掉

Sooner than it seems life turns around

比想像中的快,生活會有轉變

And I will be strong

我將會變堅強

Even if it all goes wrong

雖然一切都變壞

When I'm standing in the dark I'll still believe

當我站在黑暗裡我還是會相信

Then I won't give up

所以我不會放棄

No I won't break down

不我不會憔悴

Sooner than it seems life turns around

比想像中的快,生活會有轉變

And I will be strong

我會堅強

Even when it all goes wrong

雖然一切都變壞

When I'm standing in the dark I'll still believe

當我站在黑暗裡我還是會相信

Someone to watch over me


有人在看著

Someone to watch over


有人在看著

Someone to watch over



有人在看守著我

Someone to watch over me

有人在守護著我 .................................................


網路文章介紹作曲家蓋希文


http://tw.myblog.yahoo.com/jw!QTfqN4uRFA40g5SNYrob/article?mid=160


 


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 pichu0936144710 的頭像
    pichu0936144710

    pichu0936144710的部落格

    pichu0936144710 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()